Referater 2013

 

Refarat 7. november 2013

 

1. Referat fra sidste bestyrelsesmøde blev godkendt, dog er dato for generalforsamlingen ændret til 10. april 2014.

2. Post og meddelelser gennemgået. Der skiftes lås på værelse 2 på klubværelserne.

Liften i gården har fået service da der har været problemer med den.

3. Strandboulevarden 158, 4. th. er solgt til Julie og Mikkel. Randersgade 74 st. sættes til salg

4. Renovering af bagtrappen R74 forsøges påbegyndt i december. Vinduet øverst på bagtrappen er utæt og udbedres inden renoveringen. Reposet foran vaskekælderen S158 tjekkes, da malingen bobler.

5. Andels.net påbegynder snart deres arbejde med at trække nye tv og internet kabler. Det undersøges om internetkablerne i R74 kan genbruges.

6. Vi bestiller et gratis klimatjek af foreningen. Vi skal have lavet højtvandslukke på vores kloak. Saltet på bagtrappen R74 foræres til viceværten, en sæk gemmes og sættes i varmecentralen.

7. Hjemmesideabonnementet er forlænget et år.

8. Arbejdsdagen gik godt, og der blev klaret en hel masse. Dog var der meget lille deltagelse. Vi påtænker et lidt større arrangement til næste arbejdsdag i maj, hvor vi starter med at arbejde og slutter med at spise sammen, og derved gøre det til et mere socialt arrangement.

9. Cykelrazziaen er afsluttet og cykler med rødt bånd fjernes.

10. Etablering af byttereol i kælderen for beboere er under overvejelse.

 

Referat 27. august 2013

 

1. Referat blev godkendt

2. Reklamer fra ABF blev sendt rundt

3. Følgende lejligheder er blevet solgt:

Randersgade 74, 3. tv. pr. 1. september 2013

Strandboulevarden 158, 3. sal pr. 1. december 2013

4. Parknet afvises da det koster ca. kr. 150.000 at etablere. Vi har tilkendegivet til Andelsnet at vi er interesseret. Datea har været behjælpelige med at få kontrakten forhandlet på plads. Forudbetaling er forhandlet ned til 25 % ved underskrift (ca. 13.000 kr.)

5. Lånedokumenter er underskrevet

6. Trapperne er færdige. Der mangler at blive sat forskellige ting op igen så som vasketavlen, brandalarmer mv. Disse resterende ting sættes som to do på arbejdsdagen i oktober.

7. Dato for generalforsamlingen er torsdag den 3. april 2014 kl. 19.00

8. På grund af manglende betalinger fra Naboejendommen (randersgade 76) for renovationslift har vi besluttet at lukke for adgangen og derved brug af liften.

9. Naboen (Strandboulevarden) har spurgt om vi kunne flytte nogle af containerne op til os da de har relativt mange stående. Der er nu flyttet 3 containere op på vores halvdel. Derudover har de forespurgt at når vi skal have malet facade om vi vil male i samme nuance som dem. Dertil har vi svaret at det har vi ikke taget stilling til endnu.

10. Vi arbejder på at forbedre kommunikationen

11. Halvårsrapporten blev gennemgået uden bemærkninger.

12. Der rekvireres elektroniske versioner af regnskaber og budget således at de ved anmodning fra beboere kan fremsendes.

 

 

Referat fra bestyrelsesmøde 16. maj 2013

 

1. Konstituering af bestyrelsen og udvalg:

Formand: Sanne, næstformand: Maria, kasser: Winnie

Salg og udlejning: Winnie, Maria & Sine
Teknik: Sanne, Stine & Dan

 

2. Post og meddelelser

Posten blev gennemgået. Vi har modtaget besked fra Q-management om, at overdragelse eller salg af tangen er helt udelukket og at de ikke ønsker at blive kontaktet herom igen. Bestyrelsen har taget det til efterretning og overvejer nu det næste træk.

 

3. Salg og udlejning

Der er påbegyndt salg af Randersgade 3-4 tv. samt Strandboulevarden 3.

4. Opsamling på generalforsamlingen

Malerarbejde: Der er møde med maleren d. 17/5 hvor bl.a. de nederste dele af bagtrapperne besigtiges. Når malerarbejdet påbegyndes, vil der blive tilgang til vaskekælderen gennem tørrerummene.

Røggener fra Klarakluks: Klarakluks har fået installeret ny udsugning og har fået isoleret langs skorstene, hvilket skulle være med til at mindske lugtgener.

TV/internet: Der arbejdes på at få indhentet tilbud fra alternativ udbyder, hvis dette er dyrere, påbegyndes installation af TV/internet fra Andelsnet.

Vedligeholdelsesplan: På generalforsamlingen blev det diskuteret, om vi skulle få lavet en opdatering af en vedligeholdelsesplan. Bestyrelsen har besluttet at vente lidt med at få lavet en plan, til bagtrapper i begge opgange, cykelskur samt facaden mod gården er blevet klaret.

 

5. Opsamling på arbejdsdagen

Der blev afholdt arbejdsdag d. 5/5. Hegnet blev malet, de nye brædder fik grunder og har efterfølgende fået første omgang hvid maling (tak til Lotte). De nye brædder skal have endnu en omgang maling. På arbejdsdagen blev der desuden fejet nyt sand ud, for at fylde op mellem fliserne, brandalarmerne blev tjekket og vi har fået friske blomster i gården.

 

6. Omlægning af lån

Datea kontaktes for at høre, hvor langt processen med omlægning af lånet er nået.

 

7. Evt.

Der vil blive bestil vinduespudsning af opgangene.

Der står en masse ting i mellemgangen i kælderen, dette skal snarrest flyttes. Enten må folk finde plads i deres kælderrum eller hvis det skal smides ud, så bede bestyrelsen om at bestille storskrald.

Der bliver snart bestilt storskrald, når datoen ligger fast, vil der blive hængt opslag op i opgangene.

Bestyrelsens mail bliver nedlagt pr. 1/8, derefter vil skriftlig kontakt kunne foregå gennem foreningens hjemmeside www.baggershus.dk.

 

Bestyrelsesmøde 31. januar 2013

 

1. Godkendelse af referat

Referat gennemgået og godkendt.

 

2. Post og meddelelser

Bestyrelsen har modtaget tilbud fra BRF Kredit vedrørende omlægning af lån.

Klara Kluk har fået repareret en radiator og klubværelserne har fået repareret en vandhane.

 

3. Salg og udlejning

Andelen Strandboulevarden 158, 2.th. er solgt til Anja Munch pr. 15. januar 2013.

Andelen Strandboulevarden 158, 4.th. er solgt til Claus Jensen pr. 1. februar 2013..

4 klubværelser har fået nye lejere pr. 1. januar 2013.

 

4. Generalforsamling og punkter til dagsorden

Generalforsamling afholdes 8. april 2013 – sted oplyses senere.

Gårdsammenlægning/nyt cykelskur

-      Udlejningsejendommene vil ikke umiddelbart deltage i en gårdsammenlægning

Vedligeholdelsesplan 2013

-      Malerbehandling af bagtrapper og facade

TV/Internet

-      Der er indhentet tilbud fra YouSee og Andelsnet

 

5. Eventuelt

Der er tilsyneladende forvirring omkring brug af vaskenumre, da der gentagne gange har været rykket rundt på folks numre.

Der hænger en oversigt over hvilke numre der hører til hvilke lejligheder.

Det er ikke tilladt, at booke tørrerum 2 dage i træk.

 

Foreningens nye hjemmeside www.baggershus.dk er oppe og køre, men er ikke helt opdateret.

 

Hvis i oplever, at en røgalarm mangler batteri, er i velkomne til at skifte dette og få udgiften refunderet (kvittering smides ind til Winnie, S158, st.th.).

 

Arbejdsdage i 2013 er fastsat til

Søndag 5. maj 2013 kl. 10

Søndag 6. oktober 2013 kl. 10