Referater 2014

Bestyrelsesmøde  23/10 2014

Aflæsning af el og vand

Der er blevet aflæst varme og vand i ejendommen.

Godkendelse af referat og valg af referent.

Referent gennemgået og referent valgt.

Post og meddelelser

Post gennemgået.

Salg og udlejning

Randersgade 74 st. er solgt til Frederik Mortensen og Angeline van der Linden med overtalelse 1. november og Randersgade 3. er solgt til Trine Nielsen og Jakob Hirsch med overtalelse 15. november. Velkommen til alle. Klubværelse 4-5 har sagt op pr. 1/1 2015.

Der er oplevet med problemer med vinduerne på klubværelserne. En håndværker er bestilt.

Winnie, Maria og Sine er kontaktpersoner for klubværelserne. Det skal pointeres at alle henvendelser fra klubværelsernes beboere skal rettes direkte til disse kontaktpersoner.

For fremtiden vil udvalget for salg og udlejning finde dato for syn for opsagte klubværelser, når opsigelsen modtages.

Gårdsammenlægning

Der har været møde i gårdsammenlægningsudvalget med arkitekter om sammenlægning.

Naboforeningen i 156 skal have nyt tag.

Der tages kontakt til 156 for at få dem til at flytte deres cykler, så de ikke fylder vores cykelstativ op.

Evaluering af arbejdsdagen

Arbejdsdagen blev afholdt, fremmødet var skuffende få. Næste gang fordeles opgaver efterfølgende til de beboere, der ikke møder op.

Facademaling

Graffiti på facaden er endnu ikke blevet malet over, der skaffes maling.

Rensning af tagrender

Der tages kontakt til firma for at få renset tagrenderne.

Opsætning af cykelparkeringsskilte

Der opsættes snarest skilte

Omlægning af lån

Vi har modtaget tilbud på omlægning, men det er for lidt foreningen vil tjene på omlægningen, derfor foretager bestyrelsen sig ingenting.

Evt.

Der er generalforsamling d. 8/4 2015.

Der planlægges at afholde julestue hos Mikkel og Julie (158, 4. tv)

Næste bestyrelsesmøde afholdes tirsdag d. 6. januar

Bestyrelsesmøde 14. august 2014

Sted: Strandboulevarden 158

Deltagere: Winnie Ebsen, Maria Willemoes, Mikkel Christophersen & Ronnie Blaabjerg-Mølbæk og Sanne Dam Stage

Dagsorden

  1. Valg af referent og godkendelse af sidste referat
  2. Post og meddelelser
  3. Salg og udlejning
  4. Gårdsammenlægning
  5. Næste arbejdsdag
  6. Køkkentrapper
  7. Mødedatoer og tidspunkter

1. Referat godkendt; bestyrelsesmøde af 26 august 2014

    Mikkel skriver referat

2. Alle bestyrelses medlemmer har set det modtagede post. Låne papirer fra Stine bliver smidt ud.

    Sanne bestiller storskrald. Hylder og køkkenskabe på klubværelser skal nummereres.

3. Salg/udlejning: Stines lejlighed er solgt, men køber mangler at skrive under på bestyrelsens papirer. Note: Stine skal via mail informeres om at køber skal møde op og underskrive papirerne.

Fili og Marlene sælger deres lejlighed.

Klubværelse 7-8 har sagt lejemålet op, og der skal findes en ny lejer.

4. Gårdsammenlægning: Der har været afholdt møde med de andre boligforeninger og der er umiddelbart en positiv stemning omkring en sammenlægning, og der arbejdes derfor videre med ideen.

Vi er i bestyrelsen forhandlingsvillige på fordelingen af nøgletallene. Der arrangeres møde med landskabsarkitekter.

½ årsregnskabet: Elevatorudgifterne skal deles ud på alle der bruger elevatoren (23263kr)(Pamela)

5. Næste arbejdsdag: Der skal ordnes numre på hylder og køkkenskabe på klubværelser. Maling af facaden. Ronnie overtager opgaven med facadeskilte. Rengøring af vase/tørrerum. Røgalarmer kontrolleres. Miljøskab tømmes eventuelt. Vaske/tørretavlen redigeres. Kælder/vaskenummerlisten skal opdateres.

6. Køkkentrapper: Malingen er løbet i opgang 158. Winnie ringer og finder en løsning med maleren.

Klara kluk: Har Klara kluk lov til at have åbne døre og vinduer?

7: Evt.: Nyt elfirma: Ederstrøm elinstallatør v. Allan Ederstrøm Tlf: 21650375

Bestyrelsesmøde 26. juni 2014

Dagsorden

  1. Valg af referent og godkendelse af sidste referat
  2. Post og meddelelser
  3. Salg og udlejning
  4. Q-management sagen: Gårdsammenlægning, Portlukning
  5. Prioriteret vedligeholdelsesplan: Cykelskur, Facade i gården, Klubværelsernes fællesarealer og lign.
  6. Evt.

Referat godkendt; bestyrelsesmøde af 28. april 2014.

Ronnie skriver referat.

Der bestilles storskrald, Afventer dato fra KK. Sedler ophænges ang. endeligt tidspunkt

Storskrald afhentet 2. juli

Vinduespudser til ejendommens trapper er bestilt, forventes uge 27

Der er konstateret et brumbasse-bo i elskabet ved porten til gården. Skadedyrsbekæmperen har fjernet boet, men kontakt venligst bestyrelsen hvis de kommer igen.

Randersgade 74 st. er stadig til salg. Prisen er justeret og er nu kr. 1.999.000,-

Klubværelse 3 er overtaget af Christoffer og ikke af Asta som først annonceret.

Mikkel har overtaget værelse 4+5 pr. 15. juni og værelse 6 overtages af Louise d. 15. juli

Møde ang. gårdsammenlægning forventes afholdt d. 6. august, med deltagelse af alle 4 foreninger.

Dette vil være et opstartsmøde for at se om vi kan finde en fælles plan for gården.

Vores ønsker for den nye gård er følgende:

  1. Større og mere åbent cykelskur, evt. med cykler fra begge sider
  2. Borde og bænke i både sol og skygge
  3. Optimering af affaldet, samling af containere bag afskærmning eller plankeværk
  4. Færre containere og oftere afhentning

Det blev vedtaget at afvente resultatet af dette møde før der træffes endelig beslutning omkring lukning af port mellem vores og Q-managements gårde.

5. Vedligeholdelsesplanen afhænger af den eventuelle gårdsammenlægning. Hvis sammenlægningen ikke bliver til noget er prioriteringen følgende:

Cykelskur, trænger til udskiftning

Facade i gård, skal renoveres/males

Klubværelsernes fællesarealer, maling af gang og evt. køkken

6. Arbejdsdagen var en stor succes, hvor vi lagde ud med fælles morgenmad, og efterfølgende havde nogle hyggelige timer sammen.

Følgende blev udført på dagen:

-   Affald sat i miljøskabet

-   Udskiftet tørresnore på udv. stativ

-   Etableret sandkasse og udskiftet gynge

-   Plantet blomster og krydderurter

-   Oprydning i værksted

-   Flytning af arkivskab fra 158 til værksted

-   Etableret ”barnevognsskur” i den ene ende af cykelskuret

Derudover er der etableret et nyt tørrerum med snore i det gamle baderum i kælderen. Dette bookes separat.
Der er indkøbt en kuglegrill til foreningen, og denne er til fri afbenyttelse. Der er ophængt sedler ang. retningslinjer for brug i opgangene.
Næste arbejdsdag er planlagt til 20. september, hvor bestyrelsen håber på stor deltagelse.
Forslag til arbejdsdagen modtages gerne.


Næste bestyrelsesmøde afholdes i uge 33, torsdag d. 14. august

Referat 28-04-14

  1. Godkendelse af referat.
  2. Post og meddelelser: Der er storskrald fredag d.2. maj. Der er sat mølfælder op i kælderen. Malerne går i gang med renovering af bagtrappen Randersgade 74 i uge 18.
  3. Salg og udlejning: Randersgade 74 stuen er stadig til salg. Klubværelse 3 overdrages til Asta 1.juni.
  4. Konstituering af bestyrelse: Sanne fortsætter som formand, og Sine indtræder som ny næstformand. Winnie fortsætter som kassér. Mikkel og Maria er menige medlemmer, og Ronnie er suppleant.
  5. Der vil blive lavet en forsøgsordning, hvor barnevogne får tildelt ¼ af cykelskuret. Dette vil der blive hængt sedler op om.
  6. Gårdsammenlægning: Der arbejdes fortsat på sagen, og næste skridt er forhåbentlig, at alle parter mødes og bliver enige om første udkast til en fælles vision for gården.
  7. Lift: Vi afslutter samarbejdet med Otis og har i stedet indgået ny serviceaftale med firmaet Skibby Jensen.
  8. Arbejdsdag: Det er besluttet, at arbejdsdagen denne gang vil starte kl.9 med fælles morgenmad, hvorefter vi arbejder. Der vil blive hængt en seddel op med arbejdsopgaver og tilmeldingsliste. Tilmelding er vigtig, så vi ved hvor meget der skal handles.

Budgetmøde og bestyrelsesmøde d. 17/3 2014

Referat

Referat godkendt

Post og meddelelser

Post gennemgået

Budgetmøde

Jørgen fra BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab samt Pamela fra Datea var forbi for at gennemgå dette års budget.

Salg og leje

Klubværelse 3 har sagt sit værelse op pr. 1. juni. Ventelisterne gennemgås.

Generalforsamling

Generalforsamlingen er d. 10/4 ikke d. 3/4!
Der blev udarbejdet en dagsorden til generalforsamlingen

Otis

Pamela har overtaget Otis-fakturaer og kreditnotaer

Andels.net

Der arbejdes på at få styr på regningerne fra Andels.net

Bagtrapper

Maleren kontaktes for at igangsætte renovering af Randersgades bagtrappe

Andet

Der er igen blevet observeret møl,

Referat 9. januar 2014

  1. Referat fra sidste bestyrelsesmøde godkendt
  2. Post og meddelelser gennemgået
  3. Salget af Strandboulevarden 158 3.sal og 4.th. er afsluttet. Randersgade 74, stuen er fortsat til salg.
  4. Etableringen af nyt tv og internet fra andels.net er afsluttet. Oplever folk problemer skal de kontakte andels.net direkte. Kontaktoplysninger findes på deres hjemmeside og på vores foreningshjemmeside.

Yousee burde have stoppet signalet pr. 1. januar, men dette er ikke tilfældet. En beboer har ytret ønske om stadig at have mulighed for at tilmelde sig Yousee kabeltv, hvilket vil kræve en særlig kontrakt med foreningen. Vi har opfordret beboeren til at stille forslag om dette til forstående generalforening.

  1. Vi oplever desværre mange problemer med vores skraldelift. Selvom vi har haft reparatører ude, går den hurtigt i stykker igen. Vi indhenter derfor tilbud på en helt ny lift.

Der er i øjeblikket en meget slatten holdning til skrald. Vi oplever både, at den første container er fyldt med top på, hvorimod den bagerste er helt tom, papkasser der bare er smidt ved siden af papcontaineren og lign. Vi opfordrer derfor folk til at hanke op i dem selv, og at tage ansvar!

  1. Vi igangsætter klimatjek af foreningen.
  2. Der er lavet graffiti to steder, det forsøger vi at overmale.
  3. Stikkontakten i kælderen ved indgangen fra Strandboulevarden 158 var gået i stykker, med det resultat at lyset i kælderen konstant stod tændt. Det har vi nu haft en elektriker ude at lave. Vi vil meget gerne opfordre til, at hvis man skulle være så uheldig, at ting som dette sker, kontakter bestyrelsen, så det kan blive lavet!
  4. Vi oplever i vinterperioden problemer med at få plads til alle cykler i cykelskuret. Selvom der er babyboom i foreningen, og vi ikke har de nemmeste muligheder for opbevaring af klap-/barnevogne, må vi desværre henvise til reglerne i andelshåndbogen, som siger, at kun cykler må stilles i cykelskuret. Barnevognene henvises i stedet til bunden af de to fortrapper.
  5.  Maling af bagtrappe Randersgade 74 udskudt, til vi ved hvor vi står med liften. Forhåbentlig har vi råd til begge dele i år.
  6. Vi forventer snarrest muligt at holde et møde med naboforeningen Strandboulevarden 156, bl.a. ang. lift.